The name is B. Bendt B.

on torsdag den 4. juni 2009


Jeg har været en tur forbi DR og TV2's hjemmesider for at se hvilke kandidater til det forestående EU valg jeg er mest enig med. Det mest slående ved resultatet er at der ikke er én i min top tre der går igen på de to stationers lister over min meningsfæller. Foruroligende?

Nå, men jeg har valgt at holde mig til DR's vurdering af mig, idet de stiller 20 spørgsmål imod TV2's 18, og i det hele taget har en større stjerne hos mig når det handler om troværdighed.

Den jeg er mest enig med, ifølge DR.dk, er Christian Wedell-Neergaard, som jeg er 89% enig med. Ham kan jeg imidlertid ikke lide (dejligt objektivt og sagligt), så jeg stemmer på nummer to, nemlig Bendt Bendtsen, som jeg er 88% enig med. Jeg lægger 5% oven i de 88% på Bendt B fordi jeg egentlig synes han er cool nok, og trækker samtidig 5% fra på CWN fordi jeg synes han er en klaphat, og voila - med en margin på 9% til nummer to er jeg mest enig med den tidligere konservative partiformand.

Alt i alt er jeg i princippet imod afstemningen, så det er mest af ren og skær borgerpligt at jeg tøffer over på skolen og sætter krydset. Det er ikke så meget fordi jeg er imod EU som sådan, for det er jeg ikke. Det er mere idéen i at en absolut intetanende og ligeglad befolkning skal vælge hvem der skal sidde i Det Store Råd og repræsentere Danmark, og varetage vort lands interesser.

Det er mit bedste gæt at de respektive partier i langt højere grad selv kunne vælge de bedste og mest egnede kandidater, og så kunne de stemmer om det i Folketinget, som forhåbentlig både har større kendskab til kandidaterne og til hvad de skal lave når de når frem til Bruxelles.

Nuvel, jeg følger trenden og stemmer på en falleret dansk ex-minister til Europaparlamentet. Bendt B, du får mit kryds. Brug det nu fornuftigt, og afse nu tid til lidt parlamentsarbejde ind imellem jagterne.

0 kommentarer: