Terminator Salvation drengerøvsaften

on tirsdag den 9. juni 2009


Min gode ven Morten spurgte tidligt på aftenen om ikke vi skulle tage op og se den nye Terminator-film, og da jeg ingen planer havde var der ikke så meget at betænke sig på dér. Selvfølgelig skulle vi da se Terminator :-)

Så afsted gik det til biografen for at se årets drengerøvsfilm nummer et, Terminator Salvation. Forventningens glæde var stor - det var jo for satan et af de helt store ikoner fra min barndom der skulle genoplives! At der, efter besøgstallet i biografen at dømme, ikke var ret mange andre end os der mente at filmen var fed, slog ingen skår i glæden.

Vi satte os til rette med slik og cola, og så kunne eventyret begynde. Og det gjorde det så, i et hæsblæsende tempo, som egentlig holdt hele filmen igennem. I den nye Terminator-film er der skruet ned for historien og op for effekterne. Det synes jeg måske er en smule synd, men til gengæld er effekterne ekstremt flotte (det bedste jeg til dato har set på film), og det passer jo godt til en actionfilm.

Ikke overraskende følger man filmens hovedperson John Connor's kamp imod robotterne, men sideløbende er der et spor med hans far og et robot-menneske fra fortiden. Til sidst mødes de naturligvis, og slår det store slag. Ikke mere om handlingen.

Terminator Salvation er en god blanding af de gamle Terminator-film, Star Wars-elementer og "I Am Legend". Jeg var godt underholdt, selvom det naturligvis ikke var hverken film noir eller stor kunst. Et lille glimt af en computeranimeret Arnold reddede for alvor aftenen.

Hvis du er i stand til at finde din indre drengerøv frem, så er det klart en film jeg vil anbefale. Er du bare i det mindste i tvivl om du kan det, så bliv for Guds skyld hjemme i sofaen, hvor du er i sikkerhed for robotterne fra Skynet ;-)

Nu vil jeg snart finde min "Cyberdyne" :-) Godnat.

0 kommentarer: