Long time no blog

on mandag den 29. juni 2009

Det er ved at være længe siden jeg sidst har skrevet noget her på bloggen, men det er hårdt og tidskrævende at være arbejdsløs. Her kommer lige en opdatering på de begivenheder jeg kan huske fra den seneste uges tid :-P

Tirsdag stod den på samtale med Netto i deres sjællandske hovedkontor i Køge. De søgte butikschefer til deres forretninger på Sjælland, og da jeg synes det kunne være fantastisk spændende havde jeg søgt sådan en stilling. Samtalen gik godt, syntes jeg, og varede lidt over to timer. Det er da alligevel lidt tid at bruge på det, og derudover også transporten til Køge. Derfor var skuffelsen også stor, da Netto svarede tilbage per brev at de havde valgt at gå videre med en anden kandidat. Brevet var endda underskrevet af HR-kvindens sekretær. Skuffende at man ikke engang får et telefonisk afslag efter at man har været til samtale...

Nå, men der har også været lidt til plussiden i denne uge. Onsdag mødtes jeg med Morten og Martin og spillede FIFA fra morgenstunden. Ren afslapning. Senere skulle jeg lige runde Rønnede for at betale en mekaniker for at ordne bremser på bilen, og derefter mødtes jeg igen med Morten. Vejret var strålende, så den stod på strandtur!

På vej hjem fra Karrebæksminde kørte vi forbi Næstved Gymnasium, hvor de nybagte studenter var begyndt at ankomme til aftenens gallafest. Det betød Ford Mustangs, limousiner, traktorer m.m. i lange baner. Morten og jeg blev hurtigt enige om at det måtte betyde en festlig aften i Næstved by, og det skulle vi selvfølgelig se nærmere på. Det er ikke tit vi går i byen, men vores nostalgiske studentertrip skulle jo kulminere på en eller anden vis.

Det gjorde det så. Efter aftensmaden mødtes vi i Casa Morten, hvor den stod på Green Day-koncert på DVD'en - en slags opvarmning til koncerten vi skal til i Forum den 9. oktober. Der blev også drukket et par øller, og spillet nogle spil. Blandt andet samlede vi Anders Ands hus på tid, og spillede skuespil hvor vi hver især skulle gætte hvem den anden var, og derefter give karakter for hvor hyggelig vedkommende var at drikke en øl sammen med! Ikke overraskende tordnede Kim Larsen ind på førstepladsen, stærkt forfulgt af Dicrh Passer og Pjerrot! Mindst hyggelig var Adolf Hitler, hvilket der ikke var meget overraskende i.

Byturen gik til Cheers, for der havde vi et par flasker stående, så vi kunne minimere udgifterne. En flaske lemon til vores gin blev der dog spenderet. Samtidig fik jeg mulighed for at nærstudere vores fine messingplade på Cheers stamtræ på endevæggen. Vores efternavne øverst, og nedenunder "Morten & Peter". Det så fint ud! Imponerende så hurtigt Cheers er ved at have den stamgæstevæg fyldt ud.

Inden vi gik hjem lagde vi turen forbi Crazy Daisy, hvor vi ellers helst ikke kommer. Dørmanden skyldte mig en gratis entré, så det var i tråd med aftenens budget. Til sidst tog vi en taxa hjemad.

Torsdag bød ikke på de helt vilde tømmermænd, gudskelov, men det var stadig ikke meget jeg fik nået. Morten ringede først på eftermiddagen og spurgte om han skulle kigge forbi. Det kunne jeg gå med til, hvis han til gengæld medbragte kanelgifler og cola! Det gjorde han så. Daniel blev hentet i dagplejen, og vi besluttede at spise sammen alle tre, idet Tina var sent hjemme fra arbejde. Efter maden, og til langt ud på aftenen, dystede vi i Vipeout til min PS3. Det er vi ved at være rimeligt hårde til :-P

Fredag havde jeg lidt projekter herhjemme der skulle klares. Først og fremmest skulle græsset slåes, så det blev selvfølgelig klaret. Ellers gik dagen med at løse opgaver for nogle af de kunder jeg har fået igennem iværksætterdebatten Amino (www.amino.dk). Det begynder efterhånden at ligne en indkomst, så jeg drømmer om at eskalere det i en sådan grad at jeg ikke behøver at finde mig et "civilt" arbejde alligevel :-P Uanset hvad, så er det både sjovt og godt for kreativiteten at sidde og lave reklamesager og hjemmesider.

Jeg har stablet et rigtig godt team af 11 freelancefolk på benene i løbet af de seneste 14 dage. De kan ALT - simpelthen. I hvert fald når det handler om web, grafik, tryk og video. Vi sigter efter at lave et full-service reklamebureau, som skal kunne konkurrere med de allerstørste på kvaliteten. Det er et rigtigt spændende projekt, som jeg håber der kommer en masse godt ud af. Jeg har snakket med en masse rigtig fede mennesker, med en fantastisk energi, og mavefornemmelsen er god. Hjemmesiden til det nye bureau er så småt ved at være på plads, og det er konceptet også, så jeg håber snart at kunne annoncere vores "fødsel" her på bloggen :-)

Min egen opgave bliver primært at sørge for at bolden ruller. Det vil sige tage sig af indkommende opgaver, fordele dem til de rette, og så sørge for at alt bliver lavet til aftalt tid.

Lørdag stod den på familie-hygge med Tinaens familie. Vi mødtes ved Grønhøj klokken 9:30 - ca. 25 mennesker - og så gik turen til Knuthenborg. Det er laaaaang tid siden jeg har været i Knuthenborg, men hold da op hvor er det et perfekt sted at have børn med hen! Daniel var helt tosset med det, særligt med de fritløbende kattalemurer (små aber) og gederne. Sidstnævnte fik han lov at fodre igennem hegnet, og det var han underholdt med lige indtil gederne var mætte! Jeg har sjældent hørt Daniel klukke så meget af grin, så det var helt fantastisk.

Frokosten var et stort sammenskudsgilde med alt hvad hjertet kunne begære af ål, fiskefileter, frikadeller, tunmousse, kartoffelmader og meget, meget mere. Jeg tror alle var mætte til sidst - selv svoger Hans! Sidst på eftermiddagen slog vi os ned i "Småland", hvor der var en kanon legeplads til børnene, og vi voksne fandt en bænk i skyggen hvor Tinas medbragte æblekage blev nydt til kaffen.

Aftensmaden blev indtaget et sted jeg ikke kan huske hvad hedder, men det er en kro der ligger ved Nørre Alslev-afkørslen lige før Farøbroen. Det var faktisk rigtig god mad, selvom min første opfattelse af stedet var noget lunken. Kæmpe store portioner, og særdeles overkommelige priser! Klokken 20 var vi hjemme, og afsluttede dagen med en god film i tv :-)

Desværre fik jeg ikke sovet meget natten til i dag, da jeg skulle på wc ca. hvert 20. minut, så jeg var noget ør i bolden da vi vågnede og skulle til Store Heddinge med automobilet for at få skiftet bremseklodser og skiver. Bilen er i øvrigt også lige blevet indkaldt til syn, så timingen er jo egentlig meget god. Nu er ALT der ikke virkede i hvert fald blevet skiftet - inklusiv pærer for og bag, så jeg regner med at den går glat igennem.

Her til aften har jeg arbejdet lidt videre med nogle hjemmesider, talt med nogle potentielle kunder - blandt andre en flink frøken der insisterer på at komme hele vejen fra Århus for at holde et møde :-) - og set Confederations Cup-finalen. Tillykke til Brasilien i den forbindelse. En skam at USA ikke vandt, deres kollektiv fortjente det.

Den kommende uge byder på flere hjemmesideprojekter - ikke mindst et par af vores egne. Derudover skal jeg have lavet plakat, flyer, visitkort m.m. for en rimelig kendt dansk komiker. Det glæder jeg mig meget til. Tirsdag står den på poker om aftenen, og lørdag en fødselsdagsfest. Hvad det ellers bliver til må tiden vise, men jeg skal nok få opdateret lidt bedre de kommende syv dage end jeg har gjort de seneste :-)

Billeder fra Knuthenborg m.m. kommer i morgen - nu er det godnat-tid!

0 kommentarer: