De sidste par uger

on lørdag den 25. juli 2009

Nå, nu har jeg skrevet om arbejde og politik de seneste uger, men har helt glemt at fortælle hvad der ellers foregår i mit liv :-)

De sidste fjorten dage har været sprængfyldt med alt muligt. Tina har jo ferie, så den første uge af hendes ferie gik mest med hygge. Vi var en tur i Knuthenborg sammen med vores gode venner Bo og Annette samt deres to børn, og børnenes to bedstemødre. Det var en rigtig god tur, og for Daniel var det igen et kæmpe hit. Han er jo helt tosset med dyr den lille trold!

Ellers har jeg været en tur i biffen med Morten igen. Denne gang stod den på Transformers 2 - en rigtig gennemført drengerøvsfilm. Tidligere på året var vi inde og se Terminator 4, og jeg mente dengang at den indeholdt de bedste specialeffects jeg nogensinde havde set. Transformers 2 slår den med flere længder på det område! Samtidig er historien rent faktisk god (!!) i Terminator-filmen, og der er masser af humor undervejs. Sammenholdt med det nostalgitrip man bilver ført igennem når man ser sit gamle legetøj bragt til live på det store lærred, var det en helt igennem fed filmoplevelse.

Normalt er jeg ellers til de lidt dybere film, og afskyr science fiction, men Transformers er fedt. Det var Terminator også, men her var det igen lige dele nostalgi og god film der gav en god oplevelse alt i alt.

Nu er det også snart tid til en ny Saw-film. Det må vel være nummer seks eller syv i rækken efterhånden? Morten og jeg har gjort det til en fast tradition at se Saw sammen i biografen, så det skal vi selvfølgelig også denne gang.

Så har der været FIFA-turnering hos Jes. Skideskægt som altid, særligt fordi jeg gik igennem turneringen med lutter sejre. Seks kampe, seks sejre og en målscore på 22-3. Det har hjulpet gevaldigt at min Xbox er gået i stykker. Siden jeg mistede muligheden for at træne herhjemme har jeg været noget nær uovervindelig :-) hehe.

Jes lagde også hus til to dages pokerturneringer for 14 dage siden. Det gik godt for mit vedkommende da jeg vandt den ene, så der kom lidt plus på min poker bankroll. Vores pokerklub er også ved at finde den næste dato for en pokeraften - vi må se hvornår det bliver!

Så er der blevet klippet hæk. Først ved håndkraft, så ved hjælp af en elektrisk hækkeklipper jeg lånte af genboen. På et par timer nåede jeg dobbelt så meget som jeg nåede på fem timer med saksen. Næste år skal jeg have indkøbt et stk elektrisk hækkeklipper - livet er for kort til SÅ manuelt arbejde ;-)

Så har vi været til Bommelum-marked i Holme Olstrup hvor vi havde en stand sammen med to vennepar. Det var en stor succes - vi hyggede os gevaldigt, og omsætningen var nogenlunde i orden. To gode dage i lunden i et stort telt. Daniel var med derude hele den ene dag og hyggede sig rigtig. Jeg fandt en masse legetøj til ham til næsten ingen penge, blandt andet en stor politibil han kan sidde inden i. Det er han HELT pjattet med. Derudover et par kasser med Duplo, en stor garage og lidt andet godt.

Og så har jeg set Tour de France, selvom der den seneste uge ikke har været så meget tid til det. Etapen i dag skal jeg se - afslutningen på kampen om klassementet - men ellers har det været så som så med underholdningen på de etaper jeg har set indtil nu. Nu håber jeg på en fest i eftermiddag så vi kan få lidt stærke minder fra TdF 2009!

Jeg har glemt en masse her, men der har været mange gode timer og oplevelser sammen med familie og venner her i Tinas ferie. Nu er jeg jo tilbage i arbejde, men i næste uge - Tinas sidste ferieuge - har jeg ikke så mange vagter, så der kan vi rigtig være sammen hele den lille familie. Det bliver dejligt :-)

0 kommentarer: