Mine seneste kreationer

on lørdag den 25. juli 2009

Kreativiteten har fået frit løb imens jeg har været arbejdsløs, og det er blevet til en del hjemmesider. Den seneste tid har jeg mest koncentreret mig om at lave "businessblogs", for folk der ønsker en hjemmeside til at understøtte deres eksisterende forretning, eller ganske enkelt skrive en blog de håber at tjene penge på.

I den seneste uge er det blevet til to af slagsen. Den ene er på www.struggleformuscle.com, og er en fitness-blog for en ung fyr der ønsker at give gode råd til træning m.m. Den andne er www.mitsingapore.dk, som er blevet redesignet. Ham jeg lavede det for havde en Wordpress-baseret blog i forvejen, men syntes den var drøn kedelig. Så lavede jeg et rigtigt Singapore-design til ham. Han er ikke rigtig begyndt at skrive på den endnu, og meget af det der ligger på den nu er test-ting, men designet er færdigt.

Det er fedt at lave unikke designs til blog-sider. Man køber et domæne, får Wordpress installeret og så laver man designet (eller jeg gør, hehe) fra bunden. På den måde kan man få det præcist som man ønsker det, og der findes tusindevis af gratis moduler på www.wordpress.org man kan installere. Wordpress-systemet er også gratis (open source) lige til at downloade og installere.

På letterman.dk har jeg lavet en portal der tilbyder privatpersoner, foreninger og erhvervsdrivende gratis ubegrænset nyhedsbrevs management. Det har allerede været en stor succes, men en del brugere. Det er fedt at stille en service til rådighed og se folk bruge den. Inden sommeren er gået håber jeg at have over 100 brugere. Hvis den nuværende statistik holder kommer de til at udsende i omegnen af 200.000 nyhedsbreve til deres brugere om måneden. Det er da alligevel en del :-)

Systemet og siden ligger på en lynhurtig server med særlig dedikeret mail-server, daglig backup og indtil videre 100% oppetid. Det er open source systemet phplist (www.phplist.com) som jeg bruger som backbone. Der er modificeret lidt i php-koden så det passer til de ønsker jeg har for den service der tilbydes.

Letterman.dk (selve hjemmesiden) er slet ikke færdig endnu. Der er tale om en alfa-version, men der kommer godt med input fra de besøgende, så den ser nok meget anderledes ud når året er omme.

Og så er jeg i gang med et kvalitetsstyringssystem til min kone Tinas arbejdsplads. Igen har jeg taget udgangspunkt i Wordpress, som nærmest har uudtømmelige muligheder. Det bliver spændende at se det færdige resultat af det!

Så det var lidt om hvad jeg bedriver i min efterhånden sparsomme fritid :-)

0 kommentarer: